Τρίτη, 5 Απριλίου 2016

ΧΑΜΗΛΟΣ ΑΙΜΑΤΟΚΡΙΤΗΣ; ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΛΥΣΗ!

Ο χαμηλός αιματοκρίτης είναι συχνό φαινόμενο στις μέρες μας…


Το άγχος , η υπερκόπωση , οι πολλές ώρες εργασίας , η καθημερινότητα δημιουργούν πολλά και σοβαρά προβλήματα στην υγεία. Ένα απο αυτά είναι και ο χαμηλός αιματοκρίτης.

Υπάρχουν όμως και τροφές που αν τις καταναλώνετε καθημερινά μπορείτε να δώσετε λύση στο πρόβλημα αυτό που τόσο σας παιδεύει και μειώνει τη καθημερινή σας ενέργεια στις διάφορες δραστηριότητες σας ή χόμπυ σας.

Δείτε ποιες είναι αυτές οι τροφές που προσφέρουν στον οργανισμό σας αυτά τα »μικρά θαύματα».

Αυτές είναι:

-Κόκκινα κρέατα, όπως το μοσχάρι, καθώς και το χοιρινό και το κοτόπουλο.

-Τα όσπρια και οι φακές είναι επίσης καλές πηγές σιδήρου. Πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε, ότι ο σίδηρος που βρίσκεται στις φυτικές τροφές δεν απορροφάται τόσο καλά, όσο αυτός που βρίσκεται στις ζωικές. Στην καλή απορρόφηση του σιδήρου βοηθούν οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και Β-καροτένιο. Οι ουσίες αυτές υπάρχουν στα καρότα, τις πιπεριές, τη ντομάτα, το λεμόνι και το πορτοκάλι.

-Τέλος, τροφές που αποτελούν καλή πηγή σιδήρου είναι τα ψάρια και τα θαλασσινά.

Για να είστε βέβαιοι για τους λόγους που προκαλούν αναιμία απαιτείται πλήρης αιματολογικός έλεγχος πλην του αιματοκρίτη. Εκτός από τη σιδηροπενική αναιμία, ο χαμηλός αιματοκρίτης μπορεί να οφείλεται και σε άλλες καταστάσεις, όπως σε έλλειψη βιταμινών ή ιχνοστοιχείων ή σε κάποια χρόνια ασθένεια.

Μπορεί επίσης να προκύψει όταν υπάρχει απώλεια αίματος. Η οξεία απώλεια αίματος από εσωτερική αιμορραγία (όπως από ένα αιμορραγικό έλκος) ή εξωτερική αιμορραγία (από το τραύμα) μπορεί να ρίξει τον αιματοκρίτη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Το ίδιο συμβαίνει όταν υπάρχουν επαναλαμβανόμενες μικρές αιμορραγίες (έλκη στομάχου, αιμορροΐδες κλπ). Οι νεώτερες γυναίκες είναι πιθανό να έχουν χαμηλό αιματοκρίτη, λόγω της απώλειας αίματος κάθε μήνα με την κανονική έμμηνο ρύση.